Fibromyalgie massage

Betere nachtrust en pijnbestrijding om zo de klachten te verminderen.

Voor fibromyalgie is er nog geen genezing maar we kunnen wel de klachten verminderen. Voor de behandelingen tegen fibromyalgie maken we gebruik van 3 verschillende behandelingen. Rust, pijnbestrijding & hoofdpijnbestrijding.

22052021-30

Rust

De eerste behandeling zal gericht zijn om het lichaam weer rust te geven. Een van de symptonen is het slecht slapen. Veel mensen met fibromyalgie komen niet in diepe slaap, waar je lichaam normaal zichzelf begint te herstellen. Hierdoor herstel je langzamer. Door hier eerst de focus op te leggen krijg je meer rust en zal het lichaam zichzelf beter kunnen onderhouden.
22052021-50

Pijnbestrijding

Verklevingen komen vaker voor bij fibromyalgie patiënten. Deze gaan we behandelen waardoor spieren weer een stuk lichter aan gaan voelen. De verklevingen kunnen heel gevoelig zijn dus we beginnen licht en werken zo rustig door tot we bij de dieperliggende spieren kunnen. Met deze behandeling komt verlichting in de spieren en zal de pijn minder worden.
22052021-31

Hoofdpijnbestrijding

Klachten van hoofdpijn tot migraine aan toe komen vaak voor. In veel gevallen komt dit door de spanning in de schouders, nek en gelaat. Met deze behandeling gaan we die spanningen verwijderen en verminderen we daardoor de hoofdpijn klachten.
22052021-38web

Behandelplan

De verschillende behandelingen kunnen niet tegelijk worden uitgevoerd. Ook zal het niet na deze 3 behandelingen over zijn. Het is voor iedereen anders hoe ze op de behandelingen reageren. In het begin starten we met een behandeling per week. Daarna wordt er gekeken hoe het lichaam reageert en kijken we welke regelmaat nodig is. Deze zullen steeds verder uit elkaar komen te liggen tot het op een punt komt dat als de klachten zich weer voordoen de behandeling wordt uitgevoerd.